نظامیان آمریکا همراه با نیروهای ناتو از افغانستان خارج می شوند

به گزارش وبلاگ عصر نو به نقل از وبگاه خبری نشنال، آنتونی بلینکن روز یکشنبه به صراحت اعلام نمود که نیروهای آمریکا تنها در هماهنگی با متحدان این کشور در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از افغانستان خارج می شوند.

نظامیان آمریکا همراه با نیروهای ناتو از افغانستان خارج می شوند

بلینکن در مصاحبه با شبکه خبری سی ان ان گفت: ما [ایالات متحده] بسیار شفاف بوده ایم و ناتو نیز خیلی شفاف بوده و رویکردی که اتخاذ کردیم این است که ما با همدیگر وارد [خاک افغانستان] شدیم، با هم خود را با شرایط سازگار کردیم و هر زمان که مناسب باشد، با هم [از افغانستان] خارج می شویم.

وی در ادامه اضافه نمود: و آنچه که اکنون بر آن تمرکز نموده ایم ضرب الاجل یکم ماه مه است.

لازم به ذکر است، در حالی که ایالات متحده به عنوان بخشی از توافقنامه دیپلماتیکی که سال گذشته میان دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا با گروه طالبان افغانستان امضا شد، با ضرب الاجل یکم ماه مه برای خروج نیروهای نظامی آمریکا از خاک افغانستان موافقت کرد؛ دولت جو بایدن رئیس جمهور کنونی ایالات متحده چهارشنبه گذشته در یک کنفرانس مطبوعاتی بیان کرد که پایبندی به تاریخ مذکور به دلایل تاکتیکی بسیار سخت است.

با این حال، جو بایدن تأکید کرد که نیروهای نظامی آمریکا بیش از سال 2020 در افغانستان باقی نمی مانند.

شایان ذکر است که در حال حاضر حدود یازده هزار نیروی ناتو در افغانستان مستقر می باشند که 2500 نفر آنها نیروهای آمریکایی هستند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "نظامیان آمریکا همراه با نیروهای ناتو از افغانستان خارج می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظامیان آمریکا همراه با نیروهای ناتو از افغانستان خارج می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید