سورپریز اکتبر شوم برای ترامپ

به گزارش وبلاگ عصر نو، ایرنا نوشت: رادیو دولتی کانادا در گزارشی ابتلای ترامپ به کووید 19 را سورپریز اکتبر شوم برای دونالد ترامپ توصیف کرد که به رغم همه تقلایی که وی تا به امروز برای کم اهمیت جلوه دادن همه گیری کرونا و خطرات ناشی از آن می کرد؛ حال ابتلای وی و همسرش به این بیماری، سرنوشت انتخاب مجدد او در انتخابات 2020 آمریکا را تحت شعاع قرار داده است.

سورپریز اکتبر شوم برای ترامپ

تارنمای رادیو دولتی کانادا در گزارشی با عنوان سورپریز اکتبر شوم برای دونالد ترامپ نوشت: خبر ابتلای ترامپ به کووید 19 سورپریز اکتبر انتخابات 2020 آمریکا بود که مانند یک بمب در بحبوحه رقابت ها و مبارزات کارزاهای انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا صدا کرد؛ سورپریز اکتبر که آخرین بارقه های امید پیروزی ترامپ در انتخابات سوم نوامبر را به یغما برد.

سورپریز اکتبر از سال 1980 میلادی بخشی از فولکلورهای انتخاباتی آمریکا محسوب می شود؛ زمانی که طرفداران رونالد ریگان واهمه داشتند که جیمی کارتر رئیس جمهور وقت آمریکا، قبل از انتخابات ریاست جمهوری، برای آزادی گروگان های آمریکایی در ایران مذاکره کند و سورپریز اکتبر را رقم بزند؛ این اتفاق رخ نداد و رونالد ریگان به آسانی پیروز انتخابات شد.

چهار سال پیش هیلاری کلینتون قربانی سورپریز اکتبر شد؛ دقیقاً در 28 اکتبر جیمز کومی رئیس اف بی آی، نامه ای به کنگره ارسال کرد مبنی بر اینکه تحقیقات خود در مورد ایمیل های هیلاری کلینتون که به طور غیرقانونی در یک سرور خصوصی قرار داشت، از سر می گیرد؛ همان موقع پیشتازی کلینتون نسبت به دونالد ترامپ به سرعت در نظرسنجی ها کاهش یافت و به نامزد جمهوری خواه این فرصت را داد که بدون کسب بیشتریت آرا، مجمع گزینش گران را از آن خود کند. 6 نوامبر، دو روز قبل از انتخابات، جیمز کومی گفت که تحقیقات را برای همیشه متوقف می کند، اما آنچه نباید اتفاق بیفتد، افتاده بود. هیلاری کلینتون به دلایل مختلف از جمله کارزار انتخاباتی نامناسب در انتخابات شکست خورد اما سورپریز اکتبر نیز نقش مهمی در این شکست داشت و تعداد قابل توجهی از طرفداران وی به جای رأی دادن در منزل ماندند.

قرعه سورپریز اکتبر انتخابات سال جاری به نام ترامپ افتاده؛ نظرسنجی ها نشان می دهد که پایگاه انتخاباتی ترامپ از چندین ماه گذشته به خصوص از ابتدای شیوع ویروس کرونا، متزلزل شده است. در حقیقت، از بهار سال جاری میلادی تا به امروز، تمام تلاش های ترامپ در احیای ائتلافی که او را در سال 2016 به قدرت رساند، شکست خورده است.

همچنین تلاش های وی برای نشان دادن جو بایدن به عنوان حریف سالخورده و ناتوان، وضع قانون و دستورالعمل های انتخاباتی و یا حتی انتصاب قاضی محافظه کار جدید به دیوان عالی کشور ناکام مانده است؛ چرا که از بهار سال جاری میلادی تا به امروز، ترامپ دائماً پنج یا شش امتیاز از رقیب خود بایدن در نظرسنجی ها عقب مانده است.

ترامپ که همه سعی خود را برای کم اهمیت جلوه دادن همه گیری کرونا و خطرات ناشی از آن می کرد؛ در حالی که بیش از 200 هزار آمریکایی در اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند، به عبارتی تلفات آن بیش از همه جنگ های مسلحانه ای بوده که ایالات متحده از سرانجام جنگ جهانی دوم درگیر آن بوده است؛ حال خود و همسرش به آن مبتلا شده و سرنوشت انتخاب مجدد او در انتخابات 2020 آمریکا را تحت شعاع قرار داده است.

نظرسنجی های منتشر شده پس از اولین مناظره انتخاباتی ترامپ - بایدن، قبل از مثبت شدن آزمایش کرونای ترامپ، حکایت از موفقیت چشمگیر بایدن در جلب حمایت آرای بیشتر و ریزش قابل توجه آرای ترامپ دارد؛ بیشتر پاسخ دهندگان به نظرسنجی بر این عقیده بودند که ترامپ دائما سخنان رقیب خود را قطع کرده و این رفتار درخور رئیس جمهور آمریکا نیست؛ نتیجه آنکه بایدن در نظرسنجی ها حدود 8 تا 10 امتیاز از ترامپ جلوتر است.

پس از آن، ابتلای ترامپ به کووید 19 شرایط را به مراتب پیچیده تر کرده؛ کمتر از یک ماه به تاریخ انتخابات باقی مانده و هیچ چیز به طور قطعی مشخص نیست اما بودن ترامپ در بیمارستان و سپری کردن دوران نقاهت و ترخیص او ، جبران این عقب ماندگی را برای او به مراتب دشوارتر کرده است.

310 310

منبع: خبرآنلاین

به "سورپریز اکتبر شوم برای ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سورپریز اکتبر شوم برای ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید