رشد 13 درصدی اهدا خون در ایلام در نیمه نخست سال جاری

به گزارش وبلاگ عصر نو، خبرنگاران/ایلام مدیر کل انتقال خون استان ایلام از رشد بیش از 13 درصدی اهدا خون در نیمه نخست سال جاری اطلاع داد و گفت: همراهی و حضور مستمر اهدا کنندگان خون در مراکز و پایگاه های انتقال خون موجب توفیق خدمت رسانی به بیماران و نیازمندان به خون و فراورده های خونی در استان ایلام شده است.

رشد 13 درصدی اهدا خون در ایلام در نیمه نخست سال جاری

دکتر مهدی اکبری دهبالایی در گفت و گو با وبلاگ عصر نو، اظهار کرد: در 6 ماهه نخست امسال تعداد 8 هزار و 482 نفر مراجعه کننده اهدا خون داشته ایم و در این مدت از 7 هزار و 167 نفر خونگیری اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه در نیمه نخست امسال شاهد رشد بیش از 13 درصدی در خونگیری و 16 درصدی در مراجعه برای اهدا خون بوده ایم، اضافه نمود: 617 نفر در شهرستان های مهران، هلیلان، ایوان، ملکشاهی و چرداول برای اهدا خون به تیم های سیار خونگیری انتقال خون مراجعه نموده اند که از مجموع مراجعه این افراد، تعداد 582 واحد خونگیری اجرا شده است.

اکبری دهبالایی در ادامه با بیان اینکه در نیمه نخست سال گذشته تعداد 6 هزار و 505 نفر مراجعه کننده برای اهدا خون داشته ایم، گفت: در این مدت از 6 هزار و 397 نفر اهدا کننده خونگیری اجرا شده است.

وی مطرح نمود: در 6 ماهه نخست امسال 9 هزار و 973 واحد خون و فرآورده های خونی در بین مراکز درمانی استان ایلام پخش شده که شامل 1 هزار و 63 واحد خون فیلتره، 4 هزار و 976 واحد گلبول قرمز متراکم، 1 هزار و 872 واحد پلاسمای تازه منجمد شده، 556 واحد رسوب کرایو، 1 هزار و 417 واحد پلاکت، 22 واحد پلاکت آفرزیس و 67 واحد گلبول قرمز شسته شده بوده است.

مدیر کل انتقال خون استان ایلام ادامه داد: در نیمه نخست سال 99 هم تعداد 8 هزار و 516 واحد خون و فرآورده های خونی در بین مراکز درمانی استان ایلام توزیع شده که شامل 1 هزار و 226 واحد خون فیلتره، 4 هزار و 125 واحد گلبول قرمز متراکم، 1 هزار و 298 واحد پلاکت، 1 هزار و 290 واحد پلاسمای تازه منجمد شده، 520 واحد رسوب کرایو، 2 واحد پلاکت آفرزیس و 55 واحد گلبول قرمز شسته شده است.

اکبری دهبالایی در ادامه تشریح فعالیت های اجرا شده اداره کل انتقال خون توضیح داد: در 6 ماهه نخست امسال 28 مراجعه اهدا پلاکت آفرزیس داشته ایم که از این تعداد 23 مورد اجرا شده این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته تنها 2 مورد بوده است.

وی به حضور مستمر تیم های سیار خونگیری در شهرستان های استان ایلام اشاره و بیان نمود: در تلاشیم تا با تجهیز و راه اندازی سامانه سیار خونگیری بتوانیم حضور خود را در سطح همه شهرستان ها به صورا کاملا فعال داشته باشیم.

مدیر کل انتقال خون استان ایلام یادآور شد: خوشبختانه با پیگیری های اجرا شده و با توجه به احتیاج مبرم و بعد مسافتی شهرستان مرزی دهلران با مرکز استان توانستیم تیم سیار خونگیری را در این شهرستان مستقر کنیم و در تلاشیم که با همکاری فرمانداری ویژه دهلران بتوانیم ساختمان پایگاه انتقال خون این شهرستان احداث گردد.

اکبری دهبالایی با تاکید بر اینکه احتیاج به اهدا خون همیشگی است، اضافه نمود: خوشبختانه مردم نوع دوست استان ایلام همواره خالصانه با اهدا خون خود یار و یاور بیماران و احتیاجمندان به خون بوده اند که جای تقدیر و تشکر فراوان دارد.

اکبری دهبالایی با بیان اینکه بیماران همواره و در همه حال چشم به راه اهدا کنندگان خون، این ناجیان حیات و اسوه های ایثار و نوع دوستی هستند، اظهار کرد: با توجه به اینکه تاریخ انقضای پلاکت و دیگر سلول های خونی بین 3 تا 35 روز است لذا احتیاج به حضور اهدا کنندگان خون در مراکز اهدا برای انجام این اقدام خدا پسندانه همواره احساس می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "رشد 13 درصدی اهدا خون در ایلام در نیمه نخست سال جاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد 13 درصدی اهدا خون در ایلام در نیمه نخست سال جاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید