تغییرات تازه AFC برای رقابت های لیگ قهرمانان آسیا؛ لیگ بیست و یکم سهمیه آسیایی ندارد!

به گزارش وبلاگ عصر نو، تغییرات جدیدی در فرمت بازی های لیگ قهرمانان آسیا ایجاد شده است.

تغییرات تازه AFC برای رقابت های لیگ قهرمانان آسیا؛ لیگ بیست و یکم سهمیه آسیایی ندارد!

به گزارش گروه ورزشی وبلاگ عصر نو، کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا از تغییرات نو در مسابقات باشگاهی این قاره رونمایی کرد.

در حال حاضر مسابقات لیگ قهرمانان آسیا به صورت فرمت بهار - پاییز برگزار می گردد اما با تصمیم نو AFC، قرار است زمان برگزاری مسابقات از فصل بعد تغییر کند. در واقع از این فصل مسابقات از پاییز تا بهار برگزار خواهد شد.

کنفدراسیون آسیا درباره علت این تصمیم نوشت:

به باشگاه های برتر آسیا این امکان را می دهد که از پنجره های جابجایی هماهنگ تر، فرصت های بهتر برای جذب بازیکنان و مربیان با کیفیت بهره مند شوند.

بعلاوه یاری به هماهنگی برای بازی های ملی هم علت دیگر این تصمیم عنوان شده است.

بنابراین برای کشورهایی که در حال حاضر فصل خود را در قالب فصول پاییز - بهار برگزار می نمایند، نتایج فصل 2021-22 خود را برای کسب سهمیه در لیگ قهرمانان آسیا و AFC کاپ بعدی در نظر نخواهند گرفت. در عوض تیم ها بر اساس نتایج فصل 2022-23 در این رقابت ها شرکت خواهند کرد.

این بدان معناست که در لیگ بیست و یکم و دوره فعلی لیگ برتر فوتبال ایران و جام حذفی، هیچ سهمیه آسیایی نصیب تیم ها نخواهد شد و برای معین شدن نمایندگان ایران در فصل 2023 - 2024 لیگ قهرمانان آسیا، باید در انتظار خاتمه لیگ بیست و دوم ماند.

کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا در تصمیم دیگری که با هدف تقویت کیفیت، رقابت و جایگاه رقابت های باشگاهی AFC انجام شد، پیشنهاد افزایش سهمیه بازیکنان خارجی در فهرست انتخابی بازیکنان از سهمیه 3+1 موجود به 5+1 را تصویب کرد. در واقع تیم ها قادر خواهند بود از فصل 2023-2024 پنج بازیکن با هر ملیت و یک بازیکن آسیایی در فهرست خود داشته باشند.

بعلاوه کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا با توجه به اخطارها و محرومیت ها، پیشنهاد کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا مبنی بر اصلاح قانون محرومیت های اتوماتیک را تصویب کرد تا یک بازیکن تنها پس از دریافت سه کارت زرد از بازی بعدی در مسابقات مربوطه محروم گردد. (در حال حاضر قانون محرومیت دو کارت زرد است) مدیریت کنفدراسیون فوتبال آسیا قبل از معین مراحل بعدی اجرا، فرایند تحقیق بیشتر در خصوص موضوع را شروع خواهد نمود.

تصمیم مهم دیگر برای رقابت های ملی پایه گرفته شده است. AFC تصمیم گرفته است در معین فرمت های مقدماتی جام ملت های زیر 17، زیر 20 و زیر 23 سال آسیا، بحث منطقه بندی برای مرحله مقدماتی را قبل از دوره های 2023 و 2024 حذف کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "تغییرات تازه AFC برای رقابت های لیگ قهرمانان آسیا؛ لیگ بیست و یکم سهمیه آسیایی ندارد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییرات تازه AFC برای رقابت های لیگ قهرمانان آسیا؛ لیگ بیست و یکم سهمیه آسیایی ندارد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید