ابلاغ دستورالعمل پیشگیری و کنترل ویروس کرونا به واحدهای صنایع دستی و صنعتگران سراسر کشور

به گزارش وبلاگ عصر نو، دستورالعمل پیشگیری و کنترل ویروس کرونا به واحدهای فراوری صنایع دستیو صنعتگران و فراوریکنندگان تلاشگر صنایع دستی از سوی دکتر علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تدوین و به واحدهای مذکور ابلاغ شد.

ابلاغ دستورالعمل پیشگیری و کنترل ویروس کرونا به واحدهای صنایع دستی و صنعتگران سراسر کشور

به گزارش وبلاگ عصر نو، در پی انتشار ویروس کرونا در ایران و مبتلا شدن تنی چند از هموطنان مان در استان های مختلف به این بیماری، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی 10 اسفند امسال در نامه ای به مدیران کل محترم استان ها توصیه هایی را برای حفظ سلامتی صنعتگران و فراوریکنندگان تلاشگر صنایع دستی ابلاغ کرد.

دکتر مونسان در این نامه بر لزوم اتخاذ تمهیدات لازم برای مقابله، پیشگیری و کنترل ویروس کرونا تاکید نموده و به منظور حفظ سلامتی صنعتگران و فراوریکنندگان تلاشگر صنایع دستی موارد و توصیه هایی را به تمامی واحدهای فراوری صنایع دستی (انفرادی و گروهی) ابلاغ نموده است.

ابلاغیه توصیه های بهداشتی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای مقابله با ویروس کُرونا به واحدهای فراوری صنایع دستی شامل دو بند کلی است.

در بند اول این ابلاغیه آمده است: توصیه های بهداشتی مبارزه با کُرونا برای کارگاه های فراوری صنایع دستی (گروهی) است که شاملدریافت و نصب راهنمای کنترل محیطی مقابله با بیماری های تنفسی در محل و نظارت متصدی نسبت به اجرای صحیح آن توسط کارکنان، نصب تابلوهای آموزشی پیشگیری از انتقال بیماری های تنفسی به تعداد کافی در محل، نصب دستورالعمل شستن دست ها برای پیشگیری از انتقال بیماری های تنفسی به تعداد کافی در محل سرویس های بهداشتی، وجود مواد شوینده، گندزدا، امکانات و تجهیزات نظافت به مقدار کافی و لازم در محل، استفاده از هواکش و سیستم تهویه مناسب در سرویس های بهداشتی، ممانعت از ادامه فعالیت پرسنل بیمار و مشکوک به بیماری های تنفسی، استفاده از پرسنل مخصوص به عنوان مسئول نظافت و استفاده از ماسک، دستکش، چکمه و لباس کار در هنگام نظافت، نظافت و گندزدایی دستگیره های در، نرده، پله ها و سرویس های بهداشتی به صورت مستمر و سایر سطوح مانند کف اطاق ها، راهروها، محیط کارگاه و ... به صورت روزانه، جداسازی سطل، دستمال ها، وسائل نظافت و گندزدایی سرویس های بهداشتی از وسایل مکان های دیگر از جمله آبخوری و .. مواردی از این دست می گردد.

دکتر مونسان در بند دوم این ابلاغیه پیغام های آموزشی در مورد بیماری های تنفسی (سرما خوردگی، آنفلونزا و کرونا ویروس) را به این واحدها ابلاغ نموده است. در این دستور العمل که ابتدا به تعریف ویروس کرونا پرداخته و سپس به علائم آن اشاره دارد، راهکارهای پیشگیری از شیوع این ویروس به طور دقیق ذکر شده است.

این دستورالعمل به واحدهای فراوری صنایع دستیو صنعتگران و فراوریکنندگان تلاشگر صنایع دستی سراسر کشور ابلاغ شده است.

منبع: میراث آریا

به "ابلاغ دستورالعمل پیشگیری و کنترل ویروس کرونا به واحدهای صنایع دستی و صنعتگران سراسر کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابلاغ دستورالعمل پیشگیری و کنترل ویروس کرونا به واحدهای صنایع دستی و صنعتگران سراسر کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید